Na poprzedniej stronie skończyliśmy na gotowej podłodze i grodzi kabiny.
![](img/013_001.jpg)
Rzut oka na starą kabinę co dalej. Z podłogi trzeba wyjść do góry, a chyba jedyną rzeczą z górnej części kabiny, która będzie wykorzystana, są drzwi. No to potrzebujemy je jakoś otoczyć. Czyli słupki.
![](img/013_002.jpg)
To są nowe słupki. Tak.
![](img/013_003.jpg)
Tu już nieco nabierają kształtów.
![](img/013_004.jpg)
Tak, zaczyna to do siebie pasować.
![](img/013_005.jpg)
Słupek powoli stał się trójwymiarowy.
![](img/013_006.jpg)
Ma już taki profil.
![](img/013_007.jpg)
Kolega zaczął budować kabinę dookoła drzwi od tylnych słupków, bo przednie są częściowo zawarte w reprodukcjach słupków A i częściach między błotnikiem a drzwiami. Drzwi przymierzone na miejsce.
![](img/013_008.jpg)
Słupek nawet pasuje do ich profilu.
![](img/013_009.jpg)
Drugi słupek tylny powstał podobnie.
![](img/013_010.jpg)
Przymierzone oba drzwi.
![](img/013_011.jpg)
Znowu podłoga trafiła na ramę do przymiarki.
![](img/013_012.jpg)
Teraz przymierzony był pedał hamulca, czy pasuje w otwór.
![](img/013_013.jpg)
Z przodu kabiny zostały wspawane przednie łapy trzymające ją do ramy. Wydaje mi się, że to też było dorobione nowe.
![](img/013_014.jpg)
Gródź zespawana z podłogą.
![](img/013_015.jpg)
Otwór w podłodze na skrzynię. Pod podłogą jest jeszcze pompa hamulcowa, do której warto by było mieć dostęp - chociażby w celu kontroli poziomu płynu hamulcowego. Niestety akurat nad pompą jest wzmocnienie, którego nie można ruszyć, więc nie ma jak zrobić otworu rewizyjnego. Jest tu w sumie na tyle dużo miejsca, żeby zdąć pokrywkę i sprawdzić ten płyn, ale nie będzie wygodnie. Trudno :(. Niby można by było przesunąć pompę do przodu ramy, ale tam już jest pedał hamulca. Tak musi zostać.
![](img/013_016.jpg)
Wróćmy do słupków A. Te części, pamiętasz, były kupione nowe, jako reprodukcje. Oddzielone były wzmocnienia w celu ich wspawania do podłogi.
![](img/013_017.jpg)
A tu będzie położony podkład, żeby zabezpieczyć to przed korozją.
![](img/013_018.jpg)
Teraz już poszycia słupków A można wstawiać, bo wzmocnienia są już na swoim miejscu, i jest jak ustawić całość - słupki A, drzwi i słupki B. Cichaczem w grodzi pojawiła się wnęka na aparat zapłonowy.
![](img/013_019.jpg)
Nawet pasuje. Ta kabina będzie miała o wiele lepsze spasowanie niż jak wyjechała z fabryki.
![](img/013_020.jpg)
I widok wewnątrz kabiny.
![](img/013_021.jpg)
Tak to wygląda od środka.
![](img/013_022.jpg)
Pasowanie słupka B do prawych drzwi.
![](img/013_023.jpg)
Można to już zgrzewać i spawać na gotowo.
![](img/013_024.jpg)
Lewy słupek B.
![](img/013_025.jpg)
Powstała wnęka na zamek.
![](img/013_026.jpg)
I żeby spiąć to razem zrobione zostały wzmocnienia tylnej ściany, ciągnące się między słupkami B.
![](img/013_027.jpg)
Potem powstały górne części otworów drzwiowych, łączące oba słupki. W tle cały czas stara kabina dla porównania :).
![](img/013_028.jpg)
Gotowe z obu stron, drzwi się otwierają.
![](img/013_029.jpg)
![](img/013_030.jpg)
Za słupami B powstały narożniki kabiny. Tylna ściana póki co jest jeszcze płaskim arkuszem blachy.
![](img/013_031.jpg)
Strona pasażera.
![](img/013_032.jpg)
Tylna ściana już wiadomo jakie ma mieć wymiary pomiędzy narożnikami.
![](img/013_033.jpg)
Tu już wycięta i wspawana na miejsce. Widać wycięcie na ramę u dołu i przetłoczenia usztywniające. Kropki po prawej to nagrzewania pomagające w wyprostowaniu blachy po spawaniu.
![](img/013_034.jpg)
Wygląda to całkiem nieźle.
![](img/013_035.jpg)
Można pociągnąć kabinę w górę.
![](img/013_036.jpg)
W starej kabinie, po obniżeniu dachu, zostało bardzo małe okienko tylne - wycięty został pas blachy w pionowej części ramy okna.
![](img/013_037.jpg)
Zaproponowałem zrobienie większego otworu na szybę (szyba oczywiście też będzie musiała być większa) - dzięki temu będzie lepsza widoczność do tyłu i nie będzie to groteskowo wyglądało. Ja mogłem zaproponować, ale kolega elegencko to wykonał.
![](img/013_038.jpg)
Porównanie profili obu kabin.
![](img/013_039.jpg)
![](img/013_001.jpg)
Rzut oka na starą kabinę co dalej. Z podłogi trzeba wyjść do góry, a chyba jedyną rzeczą z górnej części kabiny, która będzie wykorzystana, są drzwi. No to potrzebujemy je jakoś otoczyć. Czyli słupki.
![](img/013_002.jpg)
To są nowe słupki. Tak.
![](img/013_003.jpg)
Tu już nieco nabierają kształtów.
![](img/013_004.jpg)
Tak, zaczyna to do siebie pasować.
![](img/013_005.jpg)
Słupek powoli stał się trójwymiarowy.
![](img/013_006.jpg)
Ma już taki profil.
![](img/013_007.jpg)
Kolega zaczął budować kabinę dookoła drzwi od tylnych słupków, bo przednie są częściowo zawarte w reprodukcjach słupków A i częściach między błotnikiem a drzwiami. Drzwi przymierzone na miejsce.
![](img/013_008.jpg)
Słupek nawet pasuje do ich profilu.
![](img/013_009.jpg)
Drugi słupek tylny powstał podobnie.
![](img/013_010.jpg)
Przymierzone oba drzwi.
![](img/013_011.jpg)
Znowu podłoga trafiła na ramę do przymiarki.
![](img/013_012.jpg)
Teraz przymierzony był pedał hamulca, czy pasuje w otwór.
![](img/013_013.jpg)
Z przodu kabiny zostały wspawane przednie łapy trzymające ją do ramy. Wydaje mi się, że to też było dorobione nowe.
![](img/013_014.jpg)
Gródź zespawana z podłogą.
![](img/013_015.jpg)
Otwór w podłodze na skrzynię. Pod podłogą jest jeszcze pompa hamulcowa, do której warto by było mieć dostęp - chociażby w celu kontroli poziomu płynu hamulcowego. Niestety akurat nad pompą jest wzmocnienie, którego nie można ruszyć, więc nie ma jak zrobić otworu rewizyjnego. Jest tu w sumie na tyle dużo miejsca, żeby zdąć pokrywkę i sprawdzić ten płyn, ale nie będzie wygodnie. Trudno :(. Niby można by było przesunąć pompę do przodu ramy, ale tam już jest pedał hamulca. Tak musi zostać.
![](img/013_016.jpg)
Wróćmy do słupków A. Te części, pamiętasz, były kupione nowe, jako reprodukcje. Oddzielone były wzmocnienia w celu ich wspawania do podłogi.
![](img/013_017.jpg)
A tu będzie położony podkład, żeby zabezpieczyć to przed korozją.
![](img/013_018.jpg)
Teraz już poszycia słupków A można wstawiać, bo wzmocnienia są już na swoim miejscu, i jest jak ustawić całość - słupki A, drzwi i słupki B. Cichaczem w grodzi pojawiła się wnęka na aparat zapłonowy.
![](img/013_019.jpg)
Nawet pasuje. Ta kabina będzie miała o wiele lepsze spasowanie niż jak wyjechała z fabryki.
![](img/013_020.jpg)
I widok wewnątrz kabiny.
![](img/013_021.jpg)
Tak to wygląda od środka.
![](img/013_022.jpg)
Pasowanie słupka B do prawych drzwi.
![](img/013_023.jpg)
Można to już zgrzewać i spawać na gotowo.
![](img/013_024.jpg)
Lewy słupek B.
![](img/013_025.jpg)
Powstała wnęka na zamek.
![](img/013_026.jpg)
I żeby spiąć to razem zrobione zostały wzmocnienia tylnej ściany, ciągnące się między słupkami B.
![](img/013_027.jpg)
Potem powstały górne części otworów drzwiowych, łączące oba słupki. W tle cały czas stara kabina dla porównania :).
![](img/013_028.jpg)
Gotowe z obu stron, drzwi się otwierają.
![](img/013_029.jpg)
![](img/013_030.jpg)
Za słupami B powstały narożniki kabiny. Tylna ściana póki co jest jeszcze płaskim arkuszem blachy.
![](img/013_031.jpg)
Strona pasażera.
![](img/013_032.jpg)
Tylna ściana już wiadomo jakie ma mieć wymiary pomiędzy narożnikami.
![](img/013_033.jpg)
Tu już wycięta i wspawana na miejsce. Widać wycięcie na ramę u dołu i przetłoczenia usztywniające. Kropki po prawej to nagrzewania pomagające w wyprostowaniu blachy po spawaniu.
![](img/013_034.jpg)
Wygląda to całkiem nieźle.
![](img/013_035.jpg)
Można pociągnąć kabinę w górę.
![](img/013_036.jpg)
W starej kabinie, po obniżeniu dachu, zostało bardzo małe okienko tylne - wycięty został pas blachy w pionowej części ramy okna.
![](img/013_037.jpg)
Zaproponowałem zrobienie większego otworu na szybę (szyba oczywiście też będzie musiała być większa) - dzięki temu będzie lepsza widoczność do tyłu i nie będzie to groteskowo wyglądało. Ja mogłem zaproponować, ale kolega elegencko to wykonał.
![](img/013_038.jpg)
Porównanie profili obu kabin.
![](img/013_039.jpg)