Wkrótce po rozłożeniu skrzyni wziąłem się za czyszczenie i weryfikację części. Po zamówieniu łożysk i usczelnień i odrdzewieniu i oddzaniu do cynkowania detali, miałem chwilę na doczyszczenie obudowy skrzyni z rdzy. Potem mogłem pomalować części podkładem.
![](img/002_001.jpg)
I lakierem.
![](img/002_002.jpg)
Potem poczekałem na skompletowanie części i zabrałem się do pracy. To wszystko trzeba włożyć do środka obudowy tak, żevy się zmieściło :).
![](img/002_003.jpg)
Zacznę od zrobienia porządków, czyli złożenia wałka wyjściowego - na nim jest sporo kółek zębatych, więc jak złożę to na początku, to będę miał trochę więcej miejsca na stole.
![](img/002_004.jpg)
Złożyłem przesuwkę 1/2 biegu.
![](img/002_005.jpg)
Potem synchronizator i koło pierwszego biegu - tylko ono jest zakładane z tyłu wałka, tuż przed włożeniem łożyska i przekłądki skrzyni.
![](img/002_006.jpg)
Za kółkiem jest ślimak nabierający oleju i wlewający go w stronę wnętrza koła.
![](img/002_007.jpg)
Tu przygotowałem nowe łożysko.
![](img/002_008.jpg)
Potem wcisnąłem je na prasie.
![](img/002_009.jpg)
Pozostała do złożenia przednia częś wałka wyjściowego.
![](img/002_010.jpg)
Najpierw włożyłem synchronizator i koło drugiego biegu.
![](img/002_011.jpg)
Potem koło trzeciego biegu i przesuwkę 3/4 biegu.
![](img/002_012.jpg)
I widok z boku na złożony mechanizm.
![](img/002_013.jpg)
Odkładam na bok to, co złożyłem i zabieram się za obudowę. Póki co jest pusta.
![](img/002_014.jpg)
Zacznę od włożenia kółka wstecznego biegu. Na dno skrzyni trafi też magnes - tu jeszcze w strunówce, zabezpieczony przed łapaniem wszystkiego, co magnetyczne.
![](img/002_015.jpg)
Pierwsze części już w obudowie.
![](img/002_016.jpg)
Potem zmieniam bieżnię łożyska na wałku pośrednim.
![](img/002_017.jpg)
Tu nowa bieżnia już na miejscu. Zaraz będę składał igiełki łożyskujące wałek.
![](img/002_018.jpg)
Do środka wałka najpierw trafiają dwie podkładki, potem igiełki, a za nimi kolejne dwie podkładki.
![](img/002_019.jpg)
Potem wałek wkładam do obudowy i przesuwam go na dno skrzyni.
![](img/002_020.jpg)
Zakładam nową uszczelkę między korpus a przekładkę skrzyni.
![](img/002_021.jpg)
I do obudowy trafia wcześniej złożony wałek wyjściowy. Tymczasowo przykręcam przekładkę skrzyni śrubami krótszymi, niż oryginalne.
![](img/002_022.jpg)
Na wałku sprzęgłowym wymienię łożysko przednie skrzyni.
![](img/002_023.jpg)
A następnie wkładam wałek sprzęgłowy na miejsce.
![](img/002_024.jpg)
Wtedy mogę odwrócić skrzynię do góry dnem. Dzięki temu wałek pośredni opada na resztę kół zębatych i mogę włożyć jego łożyska na miejsce.
![](img/002_025.jpg)
Teraz mogę złożyć mechanizmy piątego biegu.
![](img/002_026.jpg)
Najpierw koło napędzające, przykręcone nakrętką. Zaraz za nim mniejsze koło napędzane.
![](img/002_027.jpg)
Potem przesuwka i synchronizator piątego biegu.
![](img/002_028.jpg)
Tu już założone.
![](img/002_029.jpg)
Potem zakładam wszystkie widełki biegów i wsuwam pręt, po którym się przesuwają.
![](img/002_030.jpg)
W obudowę skrzyni wkładam bolec i sprężynę blokującą biegi i wkręcam koreczek.
![](img/002_031.jpg)
W ogonie skrzyni wymieniam uszczelniacz wału napędowego.
![](img/002_032.jpg)
Zakładam ogon skrzyni i wymieniam śruby na właściwe. Mogę je już przykręcić na gotowo. Wstępnie ustawiam blokadę mechanizmu piątego biegu.
![](img/002_033.jpg)
Zakładam gniazdo dźwigni zmiany biegów.
![](img/002_034.jpg)
A potem zaślepkę z tyłu i czujnik wstecznego.
![](img/002_035.jpg)
Mogę już zamknąć skrzynię przykręcając pokrywę.
![](img/002_036.jpg)
Została mi tylko pokrywka łożyska przedniego. Wymieniam w niej uszczelniacz i przygotowuję nową uszczelkę.
![](img/002_037.jpg)
Przykręcone na miejsce. Łapę sprzęgła założę później.
![](img/002_038.jpg)
I skrzynia gotowa.>
![](img/002_039.jpg)
Póki co nie włożyłem zębatki napędu lini prędkościomierza, bo nie wiem jeszcze jakie przełożenie będzie miał most, który będzie w tym samochodzie, a od tego zależy jaką zębatkę trzeba będzie użyć.
![](img/002_040.jpg)
![](img/002_001.jpg)
I lakierem.
![](img/002_002.jpg)
Potem poczekałem na skompletowanie części i zabrałem się do pracy. To wszystko trzeba włożyć do środka obudowy tak, żevy się zmieściło :).
![](img/002_003.jpg)
Zacznę od zrobienia porządków, czyli złożenia wałka wyjściowego - na nim jest sporo kółek zębatych, więc jak złożę to na początku, to będę miał trochę więcej miejsca na stole.
![](img/002_004.jpg)
Złożyłem przesuwkę 1/2 biegu.
![](img/002_005.jpg)
Potem synchronizator i koło pierwszego biegu - tylko ono jest zakładane z tyłu wałka, tuż przed włożeniem łożyska i przekłądki skrzyni.
![](img/002_006.jpg)
Za kółkiem jest ślimak nabierający oleju i wlewający go w stronę wnętrza koła.
![](img/002_007.jpg)
Tu przygotowałem nowe łożysko.
![](img/002_008.jpg)
Potem wcisnąłem je na prasie.
![](img/002_009.jpg)
Pozostała do złożenia przednia częś wałka wyjściowego.
![](img/002_010.jpg)
Najpierw włożyłem synchronizator i koło drugiego biegu.
![](img/002_011.jpg)
Potem koło trzeciego biegu i przesuwkę 3/4 biegu.
![](img/002_012.jpg)
I widok z boku na złożony mechanizm.
![](img/002_013.jpg)
Odkładam na bok to, co złożyłem i zabieram się za obudowę. Póki co jest pusta.
![](img/002_014.jpg)
Zacznę od włożenia kółka wstecznego biegu. Na dno skrzyni trafi też magnes - tu jeszcze w strunówce, zabezpieczony przed łapaniem wszystkiego, co magnetyczne.
![](img/002_015.jpg)
Pierwsze części już w obudowie.
![](img/002_016.jpg)
Potem zmieniam bieżnię łożyska na wałku pośrednim.
![](img/002_017.jpg)
Tu nowa bieżnia już na miejscu. Zaraz będę składał igiełki łożyskujące wałek.
![](img/002_018.jpg)
Do środka wałka najpierw trafiają dwie podkładki, potem igiełki, a za nimi kolejne dwie podkładki.
![](img/002_019.jpg)
Potem wałek wkładam do obudowy i przesuwam go na dno skrzyni.
![](img/002_020.jpg)
Zakładam nową uszczelkę między korpus a przekładkę skrzyni.
![](img/002_021.jpg)
I do obudowy trafia wcześniej złożony wałek wyjściowy. Tymczasowo przykręcam przekładkę skrzyni śrubami krótszymi, niż oryginalne.
![](img/002_022.jpg)
Na wałku sprzęgłowym wymienię łożysko przednie skrzyni.
![](img/002_023.jpg)
A następnie wkładam wałek sprzęgłowy na miejsce.
![](img/002_024.jpg)
Wtedy mogę odwrócić skrzynię do góry dnem. Dzięki temu wałek pośredni opada na resztę kół zębatych i mogę włożyć jego łożyska na miejsce.
![](img/002_025.jpg)
Teraz mogę złożyć mechanizmy piątego biegu.
![](img/002_026.jpg)
Najpierw koło napędzające, przykręcone nakrętką. Zaraz za nim mniejsze koło napędzane.
![](img/002_027.jpg)
Potem przesuwka i synchronizator piątego biegu.
![](img/002_028.jpg)
Tu już założone.
![](img/002_029.jpg)
Potem zakładam wszystkie widełki biegów i wsuwam pręt, po którym się przesuwają.
![](img/002_030.jpg)
W obudowę skrzyni wkładam bolec i sprężynę blokującą biegi i wkręcam koreczek.
![](img/002_031.jpg)
W ogonie skrzyni wymieniam uszczelniacz wału napędowego.
![](img/002_032.jpg)
Zakładam ogon skrzyni i wymieniam śruby na właściwe. Mogę je już przykręcić na gotowo. Wstępnie ustawiam blokadę mechanizmu piątego biegu.
![](img/002_033.jpg)
Zakładam gniazdo dźwigni zmiany biegów.
![](img/002_034.jpg)
A potem zaślepkę z tyłu i czujnik wstecznego.
![](img/002_035.jpg)
Mogę już zamknąć skrzynię przykręcając pokrywę.
![](img/002_036.jpg)
Została mi tylko pokrywka łożyska przedniego. Wymieniam w niej uszczelniacz i przygotowuję nową uszczelkę.
![](img/002_037.jpg)
Przykręcone na miejsce. Łapę sprzęgła założę później.
![](img/002_038.jpg)
I skrzynia gotowa.>
![](img/002_039.jpg)
Póki co nie włożyłem zębatki napędu lini prędkościomierza, bo nie wiem jeszcze jakie przełożenie będzie miał most, który będzie w tym samochodzie, a od tego zależy jaką zębatkę trzeba będzie użyć.
![](img/002_040.jpg)