Głowica wreszcie wróciła z obróbki. Trochę małe te zawory wydechowe, ale po prostu się nie mieszczą. Cylindry mają bardzo małą średnicę... Natomiast wykonanie jest niezłe.
Wbrew ustaleniom, w szlifierni założone zostały sprężyny zaworowe. Źle nie jest, bo za to założyli je już na gotowo, łącznie z uszczelniaczami.
Zdjęcie dla lansu, żeby było dokładnie widać co to za sprężyny :)
Kanały ssące i wydechowe zostały obrobione w szlifierni w/g wskazówek z opracowania "how to modify Ford s.o.h.c. engines" Davida Vizarda; otwory zostały dopasowane pod uszczelki, całość sprawdzana na flowbenchu.
Wyciągnąłem swój szpanerski przyrząd do wymiany panewek wałka rozrządu. W promieniu 10km mężczyznom opadły szczęki a kobiety... kobiety nic szczególnego w tym nie dostrzegły.
Po wyjęciu panewek głowica została jeszcze raz wyczyszczona, umyte zostały również kanały olejowe.
Nowe panewki wałka. Chwilę zajęło zanim się połapaliśmy która jest która :)
Podczas wkładania bardzo istotne jest takie ułożenie panewek, żeby nie ograniczać przepływu w kanałach olejowych.
Potem można już wbić panewki na miejsce.
Tu widać o czym pisałem powyżej - otwory są dokładnie dopasowane, żeby nic nie hamowało przepływu oleju.
Składamy teraz resztę.
Przygotowany wałek rozrządu. Mimo, że prosto z pudełka, to też wytarty do czysta.
Warto też pamiętać o uszczelniaczu :)
Wałek już na miejscu, posmarowany smarem montażowym.
Mocowanie wałka również przykręcone z użyciem kleju do gwintów.
Przykręcona rurka smarująca krzywki wałka rozrządu oraz popychacze zaworowe.
Następnie szpilki kolektora wydechowego i nowe świece. Tu trzeba było dokładnie sprawdzać jak są wkręcone, ponieważ głowica została dość mocno splanowana i w niektórych położeniach elektroda może wystawać poza płaszczyznę głowicy.
Głównie dla szpanu, ale po części dla możliwości regulacji wałka rozrządu Trefl zainwestował w regulowane kółko.
Tu też mieliśmy trochę śmiechu, ponieważ się okazało, że po splanowaniu głowicy obudowa termostatu wystaje poniżej jej płaszczyzny.
Potem Michał przykręcił resztę - pokrywę zaworów, mocowanie alternatora, pompę wody, założył pasek rozrządu.
Koło zamachowe było używane podczas wyważania wału korbowego i przy okazji zostało zeszlifowane na gładko, żeby problemów ze sprzęgłem nie było. Nie pamiętam, czy coś było odelżone, czy nie.
Nauczony problemami ze sprzęgłem Michał zainwestował w nową tarczę sprzęgła.
I nowy docisk. Wszystko od silnika o pojemności 2.0. Optymista :) Ciekawe ile naprawdę mocy uda się wykrzesać z tak przygotowanego 1.3.