Kolejny gaźnik, którym się zająłem. Standardowy Solex 35/35 EEIT z fordowskiego 2.3. Leżał na półce i się kurzył, a że jego stan był w miarę niezły to stwierdziłem, że go zregeneruję, może się wtedy na coś przyda.
![](img/001_001.jpg)
Widać, że standardowo usyfiony. Numer ma 82TF AJA, co według www.fordopedia.org oznacza, że jest albo z Taunusa (w co wątpię) albo z Granady (co bardziej prawdopodobne) z okolic 4/79 - 11/80.
![](img/001_002.jpg)
Regeneracja standardowo zaczyna się od rozkręcenia w drobny mak. Grzałka ssania...
![](img/001_003.jpg)
Mechanizm ssania jeszcze w całości.
![](img/001_004.jpg)
i już w kawałkach.
![](img/001_005.jpg)
Następnie dźwigienka klapek ssania i po lewej siłownik ssania.
![](img/001_006.jpg)
Następnie wyjąłem klapki i ośkę ssania.
![](img/001_007.jpg)
Pusto tu teraz.
![](img/001_008.jpg)
Siłownik z membranką ssania.
![](img/001_009.jpg)
Ośka i klapki ssania. Widoczne cieniutkie podkładki, są one dość istotne, a łatwo się niszczą lub gubią podczas rozkładania.
![](img/001_010.jpg)
Zdjęty już cały mechanizm ssania, dobrze widać mechanizm mocujący linkę gazu i amortyzator (tak to nazwać?) gazu.![](img/001_011.jpg)
Zdjęta pompka przyśpieszacza. Dźwigienkę z obudowy też demontuję do cynkowania.
![](img/001_012.jpg)
Następny w kolejce zawór mocy.
![](img/001_013.jpg)
![](img/001_014.jpg)
Potem zębatki przepustnic z całą drobnicą mocującą.
![](img/001_015.jpg)
Zdemontowany amortyzator gazu.
![](img/001_016.jpg)
POra na pokrywę gaźnika.
![](img/001_017.jpg)
W środku dość czysto, bez osadów z paliwa.
![](img/001_018.jpg)
W komorze pływakowej również dość dobrze, bardzo mało syfu do czyszczenia.
![](img/001_019.jpg)
Następnie zdjąłem płytkę z przepustnicami.
![](img/001_020.jpg)
i rozłożyłem toto na drobne.
![](img/001_021.jpg)
Trochę tego w gaźniku siedzi. Kilka rzeczy stąd po przygotowaniu trafi do galwanizerni do ocynkowania.
![](img/001_022.jpg)
Wszystkie elementy mocujące, sprężynki i dźwigienki również będą ocynkowane. Teraz tylko muszę to nawinąć na drucik, żeby w galwanizerni nic się nie zgubiło.
![](img/001_001.jpg)
Widać, że standardowo usyfiony. Numer ma 82TF AJA, co według www.fordopedia.org oznacza, że jest albo z Taunusa (w co wątpię) albo z Granady (co bardziej prawdopodobne) z okolic 4/79 - 11/80.
![](img/001_002.jpg)
Regeneracja standardowo zaczyna się od rozkręcenia w drobny mak. Grzałka ssania...
![](img/001_003.jpg)
Mechanizm ssania jeszcze w całości.
![](img/001_004.jpg)
i już w kawałkach.
![](img/001_005.jpg)
Następnie dźwigienka klapek ssania i po lewej siłownik ssania.
![](img/001_006.jpg)
Następnie wyjąłem klapki i ośkę ssania.
![](img/001_007.jpg)
Pusto tu teraz.
![](img/001_008.jpg)
Siłownik z membranką ssania.
![](img/001_009.jpg)
Ośka i klapki ssania. Widoczne cieniutkie podkładki, są one dość istotne, a łatwo się niszczą lub gubią podczas rozkładania.
![](img/001_010.jpg)
Zdjęty już cały mechanizm ssania, dobrze widać mechanizm mocujący linkę gazu i amortyzator (tak to nazwać?) gazu.
![](img/001_011.jpg)
Zdjęta pompka przyśpieszacza. Dźwigienkę z obudowy też demontuję do cynkowania.
![](img/001_012.jpg)
Następny w kolejce zawór mocy.
![](img/001_013.jpg)
![](img/001_014.jpg)
Potem zębatki przepustnic z całą drobnicą mocującą.
![](img/001_015.jpg)
Zdemontowany amortyzator gazu.
![](img/001_016.jpg)
POra na pokrywę gaźnika.
![](img/001_017.jpg)
W środku dość czysto, bez osadów z paliwa.
![](img/001_018.jpg)
W komorze pływakowej również dość dobrze, bardzo mało syfu do czyszczenia.
![](img/001_019.jpg)
Następnie zdjąłem płytkę z przepustnicami.
![](img/001_020.jpg)
i rozłożyłem toto na drobne.
![](img/001_021.jpg)
Trochę tego w gaźniku siedzi. Kilka rzeczy stąd po przygotowaniu trafi do galwanizerni do ocynkowania.
![](img/001_022.jpg)
Wszystkie elementy mocujące, sprężynki i dźwigienki również będą ocynkowane. Teraz tylko muszę to nawinąć na drucik, żeby w galwanizerni nic się nie zgubiło.
![](img/001_023.jpg)