Wracamy do tematu przedniego zawieszenia. Trochę trwało podjęcie decyzji co kupić gdzie, szukanie części (wcale nie jest łatwo kupić cokolwiek do bębnowych przednich hamulców w tym Saabie) itp. Przygotowałem drobnicę do cynkowania.
![](img/011_001.jpg)
Wszystko ocynkowane.
![](img/011_002.jpg)
Niektórych części nie można malować proszkowo z różnych względów, maluję je na mokro. Tu zaplątały się też części z innych projektów :).
![](img/011_003.jpg)
Reszta rzeczy została wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
![](img/011_004.jpg)
Wymyłem półosie i dokładnie wyczyściłem łożyska przednie ze starego smaru. Same łożyska są w idealnym stanie.
![](img/011_005.jpg)
Złożyłem na razie tyle półosie. Reszta składania przwdopodobnie będzie już podczas montażu w samochodzie.
![](img/011_006.jpg)
Zwrotnice wyczyszczone i pomalowane - można składać. Zacząłem od simmeringów. Są one od strony wewnętrznej zwrotnicy.
![](img/011_007.jpg)
Upaprałem się niesamowicie podczas upychania smaru do łożysk kół. Potem łożyska wcisnąłem na prasie w zwrotnice.
![](img/011_008.jpg)
Od zewnętrznej strony łożyska są trzymane takimi nakrętkami. W nakrętkach też są simmeringi.
![](img/011_009.jpg)
Nakrętki trzymające łożyska już przykręcone. U góry przygotowane ramiona zwrotnic.
![](img/011_010.jpg)
Po przykręceniu ramion mam praktycznie gotowe zwrotnice.
![](img/011_011.jpg)
Przygotowałem części składowe górnych wahaczy. Sworznie nie wyglądają za dobrze, ale są w dobrym stanie, razem z gumami, więc zostają.
![](img/011_012.jpg)
Zmontowałem mocowanie sprężyn i sworznie.
![](img/011_013.jpg)
Gumy górnych wahaczy nadawały się do wymiany, więc wyjąłem je na prasie.
![](img/011_014.jpg)
Potem włożyłem nowe gumy.
![](img/011_015.jpg)
Przykręciłem mocowania do wahaczy. Po prawej widać podkładki regulacyjne geometrii zawieszenia. Oznaczyłem je wcześniej, więc teraz mogą trafić na swoje miejsce. Oczywiście potem i tak trzeba będzie geometrię zrobić, ale na początek będzie to jakieś ustawienie wyjściowe.
![](img/011_016.jpg)
Po przyczepieniu podkładek regulacyjnych w zasadzie zdeterminowałempłeć stronę montażu wahaczy.
![](img/011_017.jpg)
Teraz dolne wahacze. Tu gumy zostają bez zmiany.
![](img/011_018.jpg)
Tu stronę montażu determinują bolce do mocowania amortyzatorów, ale i tak nakleiłem sobie pomoce naukowe, żeby łatwiej było mi je odróżnić. Aha, i przykręciłem mocowania wahaczy.
![](img/011_019.jpg)
W mocowania wcisnąłem śruby mocujące wahacze dolne do nadwozia.
![](img/011_020.jpg)
Przygotowałem sworznie i gumy stabilizatora.
![](img/011_021.jpg)
Przykręciłem sworznie. Ich śruby trzymają też mocowania stabilizatora.
![](img/011_022.jpg)
![](img/011_001.jpg)
Wszystko ocynkowane.
![](img/011_002.jpg)
Niektórych części nie można malować proszkowo z różnych względów, maluję je na mokro. Tu zaplątały się też części z innych projektów :).
![](img/011_003.jpg)
Reszta rzeczy została wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
![](img/011_004.jpg)
Wymyłem półosie i dokładnie wyczyściłem łożyska przednie ze starego smaru. Same łożyska są w idealnym stanie.
![](img/011_005.jpg)
Złożyłem na razie tyle półosie. Reszta składania przwdopodobnie będzie już podczas montażu w samochodzie.
![](img/011_006.jpg)
Zwrotnice wyczyszczone i pomalowane - można składać. Zacząłem od simmeringów. Są one od strony wewnętrznej zwrotnicy.
![](img/011_007.jpg)
Upaprałem się niesamowicie podczas upychania smaru do łożysk kół. Potem łożyska wcisnąłem na prasie w zwrotnice.
![](img/011_008.jpg)
Od zewnętrznej strony łożyska są trzymane takimi nakrętkami. W nakrętkach też są simmeringi.
![](img/011_009.jpg)
Nakrętki trzymające łożyska już przykręcone. U góry przygotowane ramiona zwrotnic.
![](img/011_010.jpg)
Po przykręceniu ramion mam praktycznie gotowe zwrotnice.
![](img/011_011.jpg)
Przygotowałem części składowe górnych wahaczy. Sworznie nie wyglądają za dobrze, ale są w dobrym stanie, razem z gumami, więc zostają.
![](img/011_012.jpg)
Zmontowałem mocowanie sprężyn i sworznie.
![](img/011_013.jpg)
Gumy górnych wahaczy nadawały się do wymiany, więc wyjąłem je na prasie.
![](img/011_014.jpg)
Potem włożyłem nowe gumy.
![](img/011_015.jpg)
Przykręciłem mocowania do wahaczy. Po prawej widać podkładki regulacyjne geometrii zawieszenia. Oznaczyłem je wcześniej, więc teraz mogą trafić na swoje miejsce. Oczywiście potem i tak trzeba będzie geometrię zrobić, ale na początek będzie to jakieś ustawienie wyjściowe.
![](img/011_016.jpg)
Po przyczepieniu podkładek regulacyjnych w zasadzie zdeterminowałem
![](img/011_017.jpg)
Teraz dolne wahacze. Tu gumy zostają bez zmiany.
![](img/011_018.jpg)
Tu stronę montażu determinują bolce do mocowania amortyzatorów, ale i tak nakleiłem sobie pomoce naukowe, żeby łatwiej było mi je odróżnić. Aha, i przykręciłem mocowania wahaczy.
![](img/011_019.jpg)
W mocowania wcisnąłem śruby mocujące wahacze dolne do nadwozia.
![](img/011_020.jpg)
Przygotowałem sworznie i gumy stabilizatora.
![](img/011_021.jpg)
Przykręciłem sworznie. Ich śruby trzymają też mocowania stabilizatora.
![](img/011_022.jpg)