Do pełni szczęścia zabrakło Michałowi jeszcze piątego biegu w skrzyni. Ktoś w końcu zgodził się sprzedać taką skrzynię od transita. Dzięki temu mogliśmy dokończyć opisaną wcześniej przeróbkę sprzęgła. Sama skrzynia natomiast została rozłożona i umyta. Okazała się w niezłym stanie, więc niewiele wymieniliśmy i Michał zaczął ją składać.
Tu widać poskładany kawałek odpowiedzialny za piąty bieg.
Aby skrzynia w ogóle pasowała do tego silnika musieliśmy założyć do niej dzwon (obudowę sprzęgła) od V-ki. Niestety wałek wejściowy skrzyni był za krótki i odrobinę za dużej średnicy. Musi być on podparty w łożysku, które znajduje się w wale korbowym w silniku. Dlatego zamówiliśmy u tokarza przeróbkę - wałek został wydrążony (jest to twarda stal) i dotoczony został element go przedłużający.
Natomiast cała skrzynia po poskłądaniu przez Michała wygląda tak:
Michał musiał jeszcze przerobić mocowanie skrzyni.
A tu zdjęcie z przymiarek silnika ze skrzynią.
Potem silnik pojechał do garażu Michała, gdzie Michał włożył go do Transita.
Zmiana gaźnika wymusiła jeszcze kolejną modyfikację - tym razem filtra powietrza. Oryginał jest po prawej, natomiast po lewej jest obudowa filtra, do której Michał dociął i wspawał blachę pasującą na nowy gaźnik.
Tak to wygląda założone.
Poprzednio silnik w komorze silnika wyglądał tak:
A obecnie, po przeróbce, jedyną widoczną z zewnątrz zmianą jest gaźnik.
A całość historii oczami Michała jest opisana tu:
Więcej mocy
Więcej mocy c.d.
Skrzynia 5-biegowa
Tu widać poskładany kawałek odpowiedzialny za piąty bieg.
Aby skrzynia w ogóle pasowała do tego silnika musieliśmy założyć do niej dzwon (obudowę sprzęgła) od V-ki. Niestety wałek wejściowy skrzyni był za krótki i odrobinę za dużej średnicy. Musi być on podparty w łożysku, które znajduje się w wale korbowym w silniku. Dlatego zamówiliśmy u tokarza przeróbkę - wałek został wydrążony (jest to twarda stal) i dotoczony został element go przedłużający.
Natomiast cała skrzynia po poskłądaniu przez Michała wygląda tak:
Michał musiał jeszcze przerobić mocowanie skrzyni.
A tu zdjęcie z przymiarek silnika ze skrzynią.
Potem silnik pojechał do garażu Michała, gdzie Michał włożył go do Transita.
Zmiana gaźnika wymusiła jeszcze kolejną modyfikację - tym razem filtra powietrza. Oryginał jest po prawej, natomiast po lewej jest obudowa filtra, do której Michał dociął i wspawał blachę pasującą na nowy gaźnik.
Tak to wygląda założone.
Poprzednio silnik w komorze silnika wyglądał tak:
A obecnie, po przeróbce, jedyną widoczną z zewnątrz zmianą jest gaźnik.
A całość historii oczami Michała jest opisana tu:
Więcej mocy
Więcej mocy c.d.
Skrzynia 5-biegowa