Do pełni szczęścia zabrakło Michałowi jeszcze piątego biegu w skrzyni. Ktoś w końcu zgodził się sprzedać taką skrzynię od transita. Dzięki temu mogliśmy dokończyć opisaną wcześniej przeróbkę sprzęgła. Sama skrzynia natomiast została rozłożona i umyta. Okazała się w niezłym stanie, więc niewiele wymieniliśmy i Michał zaczął ją składać.





Tu widać poskładany kawałek odpowiedzialny za piąty bieg.



Aby skrzynia w ogóle pasowała do tego silnika musieliśmy założyć do niej dzwon (obudowę sprzęgła) od V-ki. Niestety wałek wejściowy skrzyni był za krótki i odrobinę za dużej średnicy. Musi być on podparty w łożysku, które znajduje się w wale korbowym w silniku. Dlatego zamówiliśmy u tokarza przeróbkę - wałek został wydrążony (jest to twarda stal) i dotoczony został element go przedłużający.





Natomiast cała skrzynia po poskłądaniu przez Michała wygląda tak:





Michał musiał jeszcze przerobić mocowanie skrzyni.



A tu zdjęcie z przymiarek silnika ze skrzynią.





Potem silnik pojechał do garażu Michała, gdzie Michał włożył go do Transita.



Zmiana gaźnika wymusiła jeszcze kolejną modyfikację - tym razem filtra powietrza. Oryginał jest po prawej, natomiast po lewej jest obudowa filtra, do której Michał dociął i wspawał blachę pasującą na nowy gaźnik.



Tak to wygląda założone.



Poprzednio silnik w komorze silnika wyglądał tak:



A obecnie, po przeróbce, jedyną widoczną z zewnątrz zmianą jest gaźnik.



A całość historii oczami Michała jest opisana tu:

Więcej mocy
Więcej mocy c.d.
Skrzynia 5-biegowa