Uwaga! Na ratunek przybyła żółta łódź podwodna. Druga taka sama skrzynia.
![](img/009_001.jpg)
Dość szybko przerobiłem ją na wersję "puzzle 3D". Ogólnie - jest to złom. Praktycznie wszystkie części są w niej do wywalenia.
![](img/009_002.jpg)
A to powód jej przyjazdu - kilka igiełek miało wżery z korozji. Można było kupić komplet nowych, ale skoro Dred miał taki złom w zapasie, to pozyskałem ze złomu.
![](img/009_003.jpg)
W międzyczasie przygotowałem detale stalowe do ocynku.
![](img/009_004.jpg)
Pierwszy etap składania to przygotowanie podzespołów. Tu mamy wałek wyjściowy ze wszystkimi kołami zębatymi. Powyżej niego przygotowałem nowe łożysko i synchronizatory pierwszego i drugiego biegu.
![](img/009_005.jpg)
Do synchronizatorów dobieramy się od strony wyjścia ze skrzyni. Odkręciłem nakrętkę i zdjąłem napęd prędkościomierza.
![](img/009_006.jpg)
Potem łożysko w obudowie (tu już widać wyjęte z obudowy) i mechanizm zmiany biegów 1 i 2.
![](img/009_007.jpg)
Tu widać elementy związane z synchronizatorami 1 i 2 biegu.
![](img/009_008.jpg)
Po ich złożeniu włożyłem łożysko do obudowy i zamontowałem je na prasie na wałek wyjściowy.
![](img/009_009.jpg)
Potem założyłem z powrotem napęd prędkościomierza i nakrętkę. Poniżej widać wymienione elementy.
![](img/009_010.jpg)
Założyłem jeszcze mechanizm wybierania biegów 3 i 4. Synchronizator 4 biegu wypada, więc będzie założony podczas składania skrzyni.
![](img/009_011.jpg)
Teraz wałek wejściowy.
![](img/009_012.jpg)
Łożysko wydawało podejrzane odgłosy (dźwięki polskiego hip hopu połączone z pytaniami czy mam jakiś problem), więc postanowiłem je wymienić.
![](img/009_013.jpg)
Nowe łożysko jest otwarte z obu stron, ale to nie problem.
![](img/009_014.jpg)
Zamontowałem nowe łożysko na miejsce. Ani śladu po polskim hip hopie.
![](img/009_015.jpg)
![](img/009_001.jpg)
Dość szybko przerobiłem ją na wersję "puzzle 3D". Ogólnie - jest to złom. Praktycznie wszystkie części są w niej do wywalenia.
![](img/009_002.jpg)
A to powód jej przyjazdu - kilka igiełek miało wżery z korozji. Można było kupić komplet nowych, ale skoro Dred miał taki złom w zapasie, to pozyskałem ze złomu.
![](img/009_003.jpg)
W międzyczasie przygotowałem detale stalowe do ocynku.
![](img/009_004.jpg)
Pierwszy etap składania to przygotowanie podzespołów. Tu mamy wałek wyjściowy ze wszystkimi kołami zębatymi. Powyżej niego przygotowałem nowe łożysko i synchronizatory pierwszego i drugiego biegu.
![](img/009_005.jpg)
Do synchronizatorów dobieramy się od strony wyjścia ze skrzyni. Odkręciłem nakrętkę i zdjąłem napęd prędkościomierza.
![](img/009_006.jpg)
Potem łożysko w obudowie (tu już widać wyjęte z obudowy) i mechanizm zmiany biegów 1 i 2.
![](img/009_007.jpg)
Tu widać elementy związane z synchronizatorami 1 i 2 biegu.
![](img/009_008.jpg)
Po ich złożeniu włożyłem łożysko do obudowy i zamontowałem je na prasie na wałek wyjściowy.
![](img/009_009.jpg)
Potem założyłem z powrotem napęd prędkościomierza i nakrętkę. Poniżej widać wymienione elementy.
![](img/009_010.jpg)
Założyłem jeszcze mechanizm wybierania biegów 3 i 4. Synchronizator 4 biegu wypada, więc będzie założony podczas składania skrzyni.
![](img/009_011.jpg)
Teraz wałek wejściowy.
![](img/009_012.jpg)
Łożysko wydawało podejrzane odgłosy (dźwięki polskiego hip hopu połączone z pytaniami czy mam jakiś problem), więc postanowiłem je wymienić.
![](img/009_013.jpg)
Nowe łożysko jest otwarte z obu stron, ale to nie problem.
![](img/009_014.jpg)
Zamontowałem nowe łożysko na miejsce. Ani śladu po polskim hip hopie.
![](img/009_015.jpg)