Granada Dreda przechodzi remont blacharski. Dred u mnie sobie przygotowuje śrubki do cynkowania. A któregoś dnia znienacka przywiózł i swój silnik do remontu :)

Silnik standardowo rozkręcamy na kawałki. Głowice niedawno były robione (wymienialiśmy też u mnie).

Zdjęte głowice i dolot, koło zamachowe, itd.

Blacha pomiędzy skrzynię a silnik nieco się wygięła :)

Podwiesiłem silnik na wyciągarce, potem zlałem olej.

I założyłem silnik na stojak.

Odkręcona pompa wody i cały osprzęt.

Wymiennik ciepła woda-olej. Widać jakie to wszystko zarośnięte brudem.

Spod tego syfu ledwo widać króciec wskaźnika ciśnienia oleju i zaślepkę po pompie paliwa...

Zdjąłem miskę olejową. Poprzedni właściciel chyba rzadko olej zmieniał.

Znalazłem też swój ulubiony materiał - silikon :)

Dolne części panewek korbowych nieco zużyte, ale źle nie jest, wszystkie równomiernie.

Góry już mocniej wytarte.

Zdjęte wszystkie tłoki.

Większość panewek głównych wygląda na prawie nowe. Nie jest źle :) Tylko oporowa i ze dwie główne są mocniej zużyte.

Wał wygląda bardzo dobrze.

I wał wyjęty.

Wałek rozrządu ma już spore oznaki zużycia.

W międzyczasie Dred czyści wszystkie zewnętrzne śrubki silnika do cynkowania.

Silnik standardowo rozkręcamy na kawałki. Głowice niedawno były robione (wymienialiśmy też u mnie).

Zdjęte głowice i dolot, koło zamachowe, itd.

Blacha pomiędzy skrzynię a silnik nieco się wygięła :)

Podwiesiłem silnik na wyciągarce, potem zlałem olej.

I założyłem silnik na stojak.

Odkręcona pompa wody i cały osprzęt.

Wymiennik ciepła woda-olej. Widać jakie to wszystko zarośnięte brudem.

Spod tego syfu ledwo widać króciec wskaźnika ciśnienia oleju i zaślepkę po pompie paliwa...

Zdjąłem miskę olejową. Poprzedni właściciel chyba rzadko olej zmieniał.

Znalazłem też swój ulubiony materiał - silikon :)

Dolne części panewek korbowych nieco zużyte, ale źle nie jest, wszystkie równomiernie.

Góry już mocniej wytarte.

Zdjęte wszystkie tłoki.

Większość panewek głównych wygląda na prawie nowe. Nie jest źle :) Tylko oporowa i ze dwie główne są mocniej zużyte.

Wał wygląda bardzo dobrze.

I wał wyjęty.

Wałek rozrządu ma już spore oznaki zużycia.

W międzyczasie Dred czyści wszystkie zewnętrzne śrubki silnika do cynkowania.
