Zabrałem się za alternator. Jak widać, pochodzi on z angielskiej fabryki w Remanufactured :). Tyle, że nie wygląda na odnowiony.
![](img/006_001.jpg)
Dokładniej to tak wygląda.
![](img/006_002.jpg)
Standardowo zacząłem od rozkręcenia kółka pasowego i wiatraka. Tym razem alternator miał dwunastokątną podkładkę pod nakrętką. Dzięki temu mogłem rozkręcić to wszystko nie kombinując jak zawsze, a przytrzymać podkładkę kluczem, a nakrętkę odkręcić nasadką. Tyle tylko, że nasadkę trzeba lekko stoczyć z zewnątrz, żeby się zmieściła.
![](img/006_003.jpg)
Rozkręciłem alternator na dwie nierówne połowy (ha! zawsze marzyłem żeby to zrobić! A podobno się nie da).
![](img/006_004.jpg)
Z obudowy wykręciłem uzwojenie.
![](img/006_005.jpg)
Tak to wszystko wygląda luzem.
![](img/006_006.jpg)
Obudowa alternatora została oddana do szkiełkowania. Teraz wygląda jak nowa.
![](img/006_007.jpg)
Metalową część uzwojenia pomalowałem na zielono.
![](img/006_008.jpg)
W wirniku do wymiany była bieżnia szczotek. Ale zdjęć z wymiany tego nie mam.
![](img/006_009.jpg)
Można składać dalej.
![](img/006_010.jpg)
Obudowa poskładana.
![](img/006_011.jpg)
Założyłem wiatrak i kółko pasowe i alternator gotowy. Wygląda ślicznie i tak też będzie działać.
![](img/006_012.jpg)
![](img/006_013.jpg)
![](img/006_014.jpg)
![](img/006_001.jpg)
Dokładniej to tak wygląda.
![](img/006_002.jpg)
Standardowo zacząłem od rozkręcenia kółka pasowego i wiatraka. Tym razem alternator miał dwunastokątną podkładkę pod nakrętką. Dzięki temu mogłem rozkręcić to wszystko nie kombinując jak zawsze, a przytrzymać podkładkę kluczem, a nakrętkę odkręcić nasadką. Tyle tylko, że nasadkę trzeba lekko stoczyć z zewnątrz, żeby się zmieściła.
![](img/006_003.jpg)
Rozkręciłem alternator na dwie nierówne połowy (ha! zawsze marzyłem żeby to zrobić! A podobno się nie da).
![](img/006_004.jpg)
Z obudowy wykręciłem uzwojenie.
![](img/006_005.jpg)
Tak to wszystko wygląda luzem.
![](img/006_006.jpg)
Obudowa alternatora została oddana do szkiełkowania. Teraz wygląda jak nowa.
![](img/006_007.jpg)
Metalową część uzwojenia pomalowałem na zielono.
![](img/006_008.jpg)
W wirniku do wymiany była bieżnia szczotek. Ale zdjęć z wymiany tego nie mam.
![](img/006_009.jpg)
Można składać dalej.
![](img/006_010.jpg)
Obudowa poskładana.
![](img/006_011.jpg)
Założyłem wiatrak i kółko pasowe i alternator gotowy. Wygląda ślicznie i tak też będzie działać.
![](img/006_012.jpg)
![](img/006_013.jpg)
![](img/006_014.jpg)