Zaczynam teraz przygotowanie alternatora do założenia na silnik. Tak wyglądał po zdjęciu z silnika.
i tylna część.
Wyciągnięty regulator ze szczotkami i kondensator.
Z przedniej części odkręciłem kółko pasowe i wentylator.
Następnie rozkręciłem alternator na pół i wyjąłem wirnik.
Odkręciłlem uzwojenie z tylnej części alternatora.
Zewnętrzna część uzwojenia została pomalowana na zielono (bo tak), obudowa wyczyszczona i pomalowana na srebrno. Śruby, nie tylko alternatora, odrdzewione, wyczyszczone i ocynkowane.
Przykręciłem na miejsce uzwojenie alternatora i wymieniłem łożysko tylne.
A potem i przednie, znajdujące się w obudowie.
Złożyłem ze sobą dwie połówki.
Następnie skręciłem je ze sobą tymi czterema długimi śrubami i przygotowałem wszystkie części składowe wiatraka i kółka pasowego.
Przód już gotowy.
Z tyłu przykręciłem z powrotem kondensator i regulator napięcia. Nie wymieniałem tego na nowe, nie było potrzeby.
Alternator gotowy. Wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednio, nie?
Gotowy alternator przykręciłe do silnika.
i tylna część.
Wyciągnięty regulator ze szczotkami i kondensator.
Z przedniej części odkręciłem kółko pasowe i wentylator.
Następnie rozkręciłem alternator na pół i wyjąłem wirnik.
Odkręciłlem uzwojenie z tylnej części alternatora.
Zewnętrzna część uzwojenia została pomalowana na zielono (bo tak), obudowa wyczyszczona i pomalowana na srebrno. Śruby, nie tylko alternatora, odrdzewione, wyczyszczone i ocynkowane.
Przykręciłem na miejsce uzwojenie alternatora i wymieniłem łożysko tylne.
A potem i przednie, znajdujące się w obudowie.
Złożyłem ze sobą dwie połówki.
Następnie skręciłem je ze sobą tymi czterema długimi śrubami i przygotowałem wszystkie części składowe wiatraka i kółka pasowego.
Przód już gotowy.
Z tyłu przykręciłem z powrotem kondensator i regulator napięcia. Nie wymieniałem tego na nowe, nie było potrzeby.
Alternator gotowy. Wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednio, nie?
Gotowy alternator przykręciłe do silnika.