Przygotowaliśmy z właścicielem części do składania następnego etapu silnika.



Zacznę od wałka rozrządu. Nasmarowałem go smarem montażowym.



Po włożeniu wałka do bloku chciałem założyć rozrząd, ale okazało się, że koło zębate nie pasuje na wałek. Miałem skitrany obok inny wałek, który pasuje. Wałka oczywiście na tym etapie nie będziemy już zmieniać, więc trzeba będzie zamówić pasujący rozrząd.



Żeby pozbyć się drobiazgów, przykręcę adapter filtra oleju.



Jest już na miejscu. Wczesne SBC miały w tym miejscu przykręcane filtry oleju typu wkład z obudową.



Przygotowałem pokrywki przednią i tylną. Włożę do nich nowe uszczelniacze. Ponieważ przednia pokrywa jest z aluminium, a nie wytłoczką ze stali, nie pasują do niej śruby z zestawu.



Zabieram się zatem za korby i tłoki. Te wszystkie części trzeba włożyć do bloku :).



Ułożyłem sobie wszystko przydzielając już pierścienie do odpowiednich cylindrów.



Każdy z pierścieni przymierzyłem do cylindra i pomierzyłem luz na zamku. Większość miała sporo za małe, część z nich prawie wcale nie miała tam przerwy. Chyba tylko olejowe nadawały się do założenia prosto z pudełka. To oczywiście wymagało poprawek.



Korbowód ma dwie strony - po lewej widać stronę, która ma być skierowana w stronę wału korbowego, po prawej - tą stroną korbowody są skierowane do siebie. Dlatego trzeba sporo uwagi, żeby korbowody złożyć odpowiednią stroną do tłoków.



W końcu mogę zacząć to składać w komplety. Po wsunięciu sworznia w tłok i korbowód zabezpiecza się go pierścieniami sprężystymi.



Tłoki połączyłem z korbowodami.



Potem założyłem pierścienie na tłok.



Jeszcze raz dokładnie doczyściłem cylinder i włożyłem tłok do bloku.



Wkładałem po dwa takie zestawy, żeby razem to skręcić na jednym czopie wału korbowego.



Niedługo później miałem wszystko włożone i skręcone.



Mogłem teraz przykręcić blachę osłaniającą dno miski oleju.



A z tej strony przykręciłem filtr oleju, żeby i to już mieć z głowy.



A tak to wygląda z góry.



Zamontuję jeszcze popychacze zaworowe i ich blaszki ustalające. To wszystko, co jest używane, oczywiście jeszcze będzie domyte.



Popychacze są nowe.



A tu już wszystko na swoim miejscu.