Czas na zajęcie się blokiem. Przed dokładnym myciem oczyściłem go z większości rdzy. Farby już nie było :).
![](img/006_001.jpg)
Wybiłem też wszystkie broki.
![](img/006_002.jpg)
Łącznie z tymi z przodu silnika, pod pokrywą rozrządu, czyli zaślepkami kanałów olejowych.
![](img/006_003.jpg)
Następnie blok został umyty (mimo mycia w szlifierni był jeszcze całkiem brudny), odtłuszczony i zaklejony gdzie trzeba. Potem pomalowałem go podkładem.
![](img/006_004.jpg)
A następnie lakierem.
![](img/006_005.jpg)
Jak już to wszystko wyschło, przygotowałem przyrząd do wymiany panewek wałka rozrządu.
![](img/006_006.jpg)
Wybiłem jedną panewkę...
![](img/006_007.jpg)
I pozostałe. Co ciekawe, otwory w tych panewkach są nieco mniejszej średnicy niż otwór w bloku. Dlatego po wyjęciu panewek mogłem jeszcze wyskrobać całkiem sporo syfu osadzonego w kanałach olejowych idących do wałka rozrządu.
![](img/006_008.jpg)
Następnie nabiłem nowe panewki wałka do bloku. Bardzo fajnie to się robi w tym silniku, bo wszystko widać i łatwo trafić otworem panewki na kanał olejowy w bloku.
![](img/006_009.jpg)
Blok musiałem zdjąć ze stojaka, żeby dostać się do ostatniej panewki, więc przy okazji założę zaślepki w tylnej części. Przygotowane są dwie buteleczki - uszczelniacz do gwintów do korków wkręcanych i klej do łożysk - do broków.
![](img/006_010.jpg)
Wbiłem też broki z boków silnika.
![](img/006_011.jpg)
I zaślepki kanałów olejowych z przodu.
![](img/006_012.jpg)
Dzięki temu mam już blok gotowy do dalszego składania.
![](img/006_001.jpg)
Wybiłem też wszystkie broki.
![](img/006_002.jpg)
Łącznie z tymi z przodu silnika, pod pokrywą rozrządu, czyli zaślepkami kanałów olejowych.
![](img/006_003.jpg)
Następnie blok został umyty (mimo mycia w szlifierni był jeszcze całkiem brudny), odtłuszczony i zaklejony gdzie trzeba. Potem pomalowałem go podkładem.
![](img/006_004.jpg)
A następnie lakierem.
![](img/006_005.jpg)
Jak już to wszystko wyschło, przygotowałem przyrząd do wymiany panewek wałka rozrządu.
![](img/006_006.jpg)
Wybiłem jedną panewkę...
![](img/006_007.jpg)
I pozostałe. Co ciekawe, otwory w tych panewkach są nieco mniejszej średnicy niż otwór w bloku. Dlatego po wyjęciu panewek mogłem jeszcze wyskrobać całkiem sporo syfu osadzonego w kanałach olejowych idących do wałka rozrządu.
![](img/006_008.jpg)
Następnie nabiłem nowe panewki wałka do bloku. Bardzo fajnie to się robi w tym silniku, bo wszystko widać i łatwo trafić otworem panewki na kanał olejowy w bloku.
![](img/006_009.jpg)
Blok musiałem zdjąć ze stojaka, żeby dostać się do ostatniej panewki, więc przy okazji założę zaślepki w tylnej części. Przygotowane są dwie buteleczki - uszczelniacz do gwintów do korków wkręcanych i klej do łożysk - do broków.
![](img/006_010.jpg)
Wbiłem też broki z boków silnika.
![](img/006_011.jpg)
I zaślepki kanałów olejowych z przodu.
![](img/006_012.jpg)
Dzięki temu mam już blok gotowy do dalszego składania.