Dobra, rozkładamy dalej ten silnik. Wyjąłem popychacze zaworowe.
![](img/002_001.jpg)
Tu wszystko wygląda na to, że jest w porządku.
![](img/002_002.jpg)
Pod zwałami tłuszczu, tfu, oleju z kurzem, jest czujnik ciśnienia oleju.
![](img/002_003.jpg)
Odwracamy silnik, pora na rozkręcenie dołu.
![](img/002_004.jpg)
Dość ciekawy patent na korek oleju - wielki korek i mały koreczek w środku.
![](img/002_005.jpg)
Miska olejowa w miarę czysta, dla odmiany po górze silnika.
![](img/002_006.jpg)
Tu też nieźle. Przód miski poskładany był na silikon.
![](img/002_007.jpg)
I to dość sporo silikonu. A i tak wszystko było w oleju.
![](img/002_008.jpg)
Odkręciłem pokrywę rozrządu.
![](img/002_009.jpg)
I znalazłem wyciek oleju. Nic dziwnego, że nawet czerwony silikon nie pomógł. Zerwana jest warga simmeringu uszczelniającego koło pasowe wału korbowego.
![](img/002_010.jpg)
Łańcuch rozrządu nieco luźny, ale nadal w normie.
![](img/002_011.jpg)
Zdjąłem rozrząd.
![](img/002_012.jpg)
Wyjąłem tłoki. Jak widać, panewki korbowe są już bardzo zużyte.
![](img/002_013.jpg)
Bardzo.
![](img/002_014.jpg)
Tłoki też mają spore rysy.
![](img/002_015.jpg)
Zostało już niewiele części w bloku.
![](img/002_016.jpg)
Powierzchnie robocze wału korbowego maja spore podłużne rysy. To jednak był najwyższy czas, żeby zajrzeć do tego silnika.
![](img/002_017.jpg)
Odkręciłem stopy wału i wyjąłem go z bloku. Panewki główne też bardzo zużyte.
![](img/002_018.jpg)
Powierzchnia pod pierwszą panewką główną ma wżery. Możliwe, że silnik trochę stał i wdała się korozja. Widać też podłużne rysy - zużycie.
![](img/002_019.jpg)
Górne połówki panewek główwnych są w nieco lepszym stanie.
![](img/002_020.jpg)
Ale wygląda na to, że nikt tu przede mną od fabryki nie był.
![](img/002_021.jpg)
Wyjąłem też wałek rozrządu.
![](img/002_022.jpg)
No i mam już pusty blok. Na gładziach cylindrowych są progi, cylindry też są dość mocno zużyte.
![](img/002_023.jpg)
![](img/002_024.jpg)
![](img/002_001.jpg)
Tu wszystko wygląda na to, że jest w porządku.
![](img/002_002.jpg)
Pod zwałami tłuszczu, tfu, oleju z kurzem, jest czujnik ciśnienia oleju.
![](img/002_003.jpg)
Odwracamy silnik, pora na rozkręcenie dołu.
![](img/002_004.jpg)
Dość ciekawy patent na korek oleju - wielki korek i mały koreczek w środku.
![](img/002_005.jpg)
Miska olejowa w miarę czysta, dla odmiany po górze silnika.
![](img/002_006.jpg)
Tu też nieźle. Przód miski poskładany był na silikon.
![](img/002_007.jpg)
I to dość sporo silikonu. A i tak wszystko było w oleju.
![](img/002_008.jpg)
Odkręciłem pokrywę rozrządu.
![](img/002_009.jpg)
I znalazłem wyciek oleju. Nic dziwnego, że nawet czerwony silikon nie pomógł. Zerwana jest warga simmeringu uszczelniającego koło pasowe wału korbowego.
![](img/002_010.jpg)
Łańcuch rozrządu nieco luźny, ale nadal w normie.
![](img/002_011.jpg)
Zdjąłem rozrząd.
![](img/002_012.jpg)
Wyjąłem tłoki. Jak widać, panewki korbowe są już bardzo zużyte.
![](img/002_013.jpg)
Bardzo.
![](img/002_014.jpg)
Tłoki też mają spore rysy.
![](img/002_015.jpg)
Zostało już niewiele części w bloku.
![](img/002_016.jpg)
Powierzchnie robocze wału korbowego maja spore podłużne rysy. To jednak był najwyższy czas, żeby zajrzeć do tego silnika.
![](img/002_017.jpg)
Odkręciłem stopy wału i wyjąłem go z bloku. Panewki główne też bardzo zużyte.
![](img/002_018.jpg)
Powierzchnia pod pierwszą panewką główną ma wżery. Możliwe, że silnik trochę stał i wdała się korozja. Widać też podłużne rysy - zużycie.
![](img/002_019.jpg)
Górne połówki panewek główwnych są w nieco lepszym stanie.
![](img/002_020.jpg)
Ale wygląda na to, że nikt tu przede mną od fabryki nie był.
![](img/002_021.jpg)
Wyjąłem też wałek rozrządu.
![](img/002_022.jpg)
No i mam już pusty blok. Na gładziach cylindrowych są progi, cylindry też są dość mocno zużyte.
![](img/002_023.jpg)
![](img/002_024.jpg)