Następnym kawałkiem silnika, za który się biorę, jest gaźnik. Jest to Solex TDID, dość starej konstrukcji. Koszmarny do zregenerowania i wyregulowania :).
![](img/006_001.jpg)
![](img/006_002.jpg)
Trzeba go oczywiście rozkręcić w drobny mak. Najpierw odkręciłem puszkę grzałki ssania.
![](img/006_003.jpg)
Potem jakoś poszło i w miarę szybko zdjąłem pokrywę gaźnika.
![](img/006_004.jpg)
Odkręciłem z niej resztę mechanizmu ssania, same klapki ssania również zdemontowałem.
![](img/006_005.jpg)
Przy okazji zdjąłem też pływak, żeby się nie majtał.
![](img/006_006.jpg)
Potem zacząłem rozkładać do końca ssanie - najpierw membranka z pokrywką.
![](img/006_007.jpg)
A potem reszta.
![](img/006_008.jpg)
Potem jeszcze z pokrywy gaźnika wykręciłem zaworek iglicowy.
![](img/006_009.jpg)
Przechodzę do korpusu gaźnika. W środku jest sporo części - dysze itp.
![](img/006_010.jpg)
Powykręcałem dysze i inne drobiazgi.
![](img/006_011.jpg)
Odkręcam też pokrywki boczne.
![](img/006_012.jpg)
Z tej strony pokrywka pompki przyśpieszacza.
![](img/006_013.jpg)
Odkręcona.
![](img/006_014.jpg)
Odkręciłem też podstawę gaźnika z mechanizmem przepustnic.
![](img/006_015.jpg)
Uszczelki pomiędzy podstawę a korpus w średnim stanie. Zdemontowałem płytki przepustnic.
![](img/006_016.jpg)
Teraz trzeba dobrze zapamiętać jak to ma być złożone, bo skomplikowany jest ten mechanizm niezmiernie.
![](img/006_017.jpg)
Zdemontowana najpierw jedna ośka.
![](img/006_018.jpg)
I druga.
![](img/006_019.jpg)
I już. Gaźnik rozłożony, części posegregowane.
![](img/006_020.jpg)
Przy okazji szykowania śrubek gaźnika do ocynku przygotuję też stalowe części z podkładki pod gaźnik i rurkę układu chłodzenia.
![](img/006_021.jpg)
Z podkładki jest brane podciśnienie do odmy (dłuższy króciec, ma w środku zaworek) i serwa hamulcowego (krótki króciec).
![](img/006_022.jpg)
Potem nagle wszystko zostało wyczyszczone, ocynkowane, kupiony nowy zestaw naprawczy (niestety niekompletny, ale tylko takie są dostępne). Zanim się zorientowałem, złożyłem już podstawę gaźnika.
![](img/006_023.jpg)
A potem i resztę i powstał taki oto gaźnik.
![](img/006_024.jpg)
![](img/006_025.jpg)
![](img/006_001.jpg)
![](img/006_002.jpg)
Trzeba go oczywiście rozkręcić w drobny mak. Najpierw odkręciłem puszkę grzałki ssania.
![](img/006_003.jpg)
Potem jakoś poszło i w miarę szybko zdjąłem pokrywę gaźnika.
![](img/006_004.jpg)
Odkręciłem z niej resztę mechanizmu ssania, same klapki ssania również zdemontowałem.
![](img/006_005.jpg)
Przy okazji zdjąłem też pływak, żeby się nie majtał.
![](img/006_006.jpg)
Potem zacząłem rozkładać do końca ssanie - najpierw membranka z pokrywką.
![](img/006_007.jpg)
A potem reszta.
![](img/006_008.jpg)
Potem jeszcze z pokrywy gaźnika wykręciłem zaworek iglicowy.
![](img/006_009.jpg)
Przechodzę do korpusu gaźnika. W środku jest sporo części - dysze itp.
![](img/006_010.jpg)
Powykręcałem dysze i inne drobiazgi.
![](img/006_011.jpg)
Odkręcam też pokrywki boczne.
![](img/006_012.jpg)
Z tej strony pokrywka pompki przyśpieszacza.
![](img/006_013.jpg)
Odkręcona.
![](img/006_014.jpg)
Odkręciłem też podstawę gaźnika z mechanizmem przepustnic.
![](img/006_015.jpg)
Uszczelki pomiędzy podstawę a korpus w średnim stanie. Zdemontowałem płytki przepustnic.
![](img/006_016.jpg)
Teraz trzeba dobrze zapamiętać jak to ma być złożone, bo skomplikowany jest ten mechanizm niezmiernie.
![](img/006_017.jpg)
Zdemontowana najpierw jedna ośka.
![](img/006_018.jpg)
I druga.
![](img/006_019.jpg)
I już. Gaźnik rozłożony, części posegregowane.
![](img/006_020.jpg)
Przy okazji szykowania śrubek gaźnika do ocynku przygotuję też stalowe części z podkładki pod gaźnik i rurkę układu chłodzenia.
![](img/006_021.jpg)
Z podkładki jest brane podciśnienie do odmy (dłuższy króciec, ma w środku zaworek) i serwa hamulcowego (krótki króciec).
![](img/006_022.jpg)
Potem nagle wszystko zostało wyczyszczone, ocynkowane, kupiony nowy zestaw naprawczy (niestety niekompletny, ale tylko takie są dostępne). Zanim się zorientowałem, złożyłem już podstawę gaźnika.
![](img/006_023.jpg)
A potem i resztę i powstał taki oto gaźnik.
![](img/006_024.jpg)
![](img/006_025.jpg)