Pamiętasz, że w "nowej" obudowie skrzyni wierciłem i gwintowałem otwory na śruby mocujące wahacze? Wygrzebałem te śruby - to te zardzewiałe. Musiałem dać nowe, bo te stare już ktoś kiedyś wymienił na śruby o twardości 5.8, co jest za mało do zawieszenia.
![](img/005_001.jpg)
Wciąż nie mam jeszcze wyszkiełkowanej pokrywki tylnej skrzyni, ale mogę zamknąć już dół skrzyni. Położyłem uszczelkę.
![](img/005_002.jpg)
Następnie przykręciłem pokrywę dolną skrzyni. Odnowiłem nawet blaszkę znamionową :).
![](img/005_003.jpg)
Oczyściłem z nalotu rdzy wałek sprzęgłowy. Chyba jest to najdłuższy wałek sprzęgłowy, jaki istniał w motoryzacji :).
![](img/005_004.jpg)
Z tyłu skrzyni wałek trafia w pierwsze kółko zębate od końca, napędzające resztę skrzyni. Zapiąłem spinkę trzymającą wałek na miejscu.
![](img/005_005.jpg)
Z przodu tyle wałka wystaje w stronę sprzęgła. Widać też na miejscu nowy uszczelniacz przedni.
![](img/005_006.jpg)
W międzyczasie dotarły do mnie zamówione nowe krzyżaki, więc tym się zajmę. Ciężko się tego szuka, bo krzyżaki w tym rozmiarze występują w kilku podrozmiarach, o wymiarach różniących się o 0,1mm, więc trzeba naprawdę dobrze to pomierzyć.
![](img/005_007.jpg)
Zamontowałem krzyżaki w początkach półosi.
![](img/005_008.jpg)
Z innych zakupów mam też nową linkę prędkościomierza - stara miała złamany pancerz i ogólnie była zardzewiała w środku. Ta nowa okazała się leżakiem magazynowym z epoki, jeszcze z logo Forda! Ze starej linki trzeba tylko pozyskać zębatkę.
![](img/005_009.jpg)
Poza zębatką na linkę trafia też oring uszczelniający ją w obudowie skrzyni.
![](img/005_010.jpg)
Potem zamontowałem i linkę i półośki.
![](img/005_011.jpg)
Wkrótce wróciła do mnie ze szkiełkowania pokrywka tylna. Brakuje mi uszczelki pomiędzy korek a resztę pokrywy, ale, jak widać, nie będzie to problemem :).
![](img/005_012.jpg)
Uszczelka wycięta.
![](img/005_013.jpg)
Tej uszczelki już nie wycinałem, bo jest dostępna. Pokrywka tylna trzyma łożysko tylne, pomiędzy łożyskiem a pokrywką jest jeszcze pierścień ustalający łożysko.
![](img/005_014.jpg)
Dzięki temu skrzynia jest już zamknięta z każdej strony.
![](img/005_015.jpg)
No to skrzynię mam gotową. Brakuje mi jeszcze łożyska sprzęgła, wciąż na nie czekam.![](img/005_016.jpg)
![](img/005_001.jpg)
Wciąż nie mam jeszcze wyszkiełkowanej pokrywki tylnej skrzyni, ale mogę zamknąć już dół skrzyni. Położyłem uszczelkę.
![](img/005_002.jpg)
Następnie przykręciłem pokrywę dolną skrzyni. Odnowiłem nawet blaszkę znamionową :).
![](img/005_003.jpg)
Oczyściłem z nalotu rdzy wałek sprzęgłowy. Chyba jest to najdłuższy wałek sprzęgłowy, jaki istniał w motoryzacji :).
![](img/005_004.jpg)
Z tyłu skrzyni wałek trafia w pierwsze kółko zębate od końca, napędzające resztę skrzyni. Zapiąłem spinkę trzymającą wałek na miejscu.
![](img/005_005.jpg)
Z przodu tyle wałka wystaje w stronę sprzęgła. Widać też na miejscu nowy uszczelniacz przedni.
![](img/005_006.jpg)
W międzyczasie dotarły do mnie zamówione nowe krzyżaki, więc tym się zajmę. Ciężko się tego szuka, bo krzyżaki w tym rozmiarze występują w kilku podrozmiarach, o wymiarach różniących się o 0,1mm, więc trzeba naprawdę dobrze to pomierzyć.
![](img/005_007.jpg)
Zamontowałem krzyżaki w początkach półosi.
![](img/005_008.jpg)
Z innych zakupów mam też nową linkę prędkościomierza - stara miała złamany pancerz i ogólnie była zardzewiała w środku. Ta nowa okazała się leżakiem magazynowym z epoki, jeszcze z logo Forda! Ze starej linki trzeba tylko pozyskać zębatkę.
![](img/005_009.jpg)
Poza zębatką na linkę trafia też oring uszczelniający ją w obudowie skrzyni.
![](img/005_010.jpg)
Potem zamontowałem i linkę i półośki.
![](img/005_011.jpg)
Wkrótce wróciła do mnie ze szkiełkowania pokrywka tylna. Brakuje mi uszczelki pomiędzy korek a resztę pokrywy, ale, jak widać, nie będzie to problemem :).
![](img/005_012.jpg)
Uszczelka wycięta.
![](img/005_013.jpg)
Tej uszczelki już nie wycinałem, bo jest dostępna. Pokrywka tylna trzyma łożysko tylne, pomiędzy łożyskiem a pokrywką jest jeszcze pierścień ustalający łożysko.
![](img/005_014.jpg)
Dzięki temu skrzynia jest już zamknięta z każdej strony.
![](img/005_015.jpg)
No to skrzynię mam gotową. Brakuje mi jeszcze łożyska sprzęgła, wciąż na nie czekam.
![](img/005_016.jpg)